Blogger Layouts

Instagram : tirazairee

Sunday, March 13, 2011

bersukan.. bersenam.. berekriasi bersama keluarga.. haa.. sape ingat lagu ni... ape motifnye lagu neyh dicipte??? semestinye nak menggalakkan warge malaysia bersenam.. bersenam ni sangat bagus,, sebabnye...

first, korang dapat kuruskan badan.. 
haa.. sangat perlu untuk perempuan2 yang bakal naek pelamin.. xkan korang nak nek pelamin ngan babat yang terkumpul di sekeliling pinggang.. t ape lak makcik sebelah umah kate kan.. so untuk mengelakkan umpatan dan cacian oleh mulut2 yang tidak berlesen, maka silalah ambil langkah berjage2 dengan segera bersenam dan membuang lemak tepu di seluruh tubuh badan anda.

2nd, korang dapat isi mase lapang dan waktu senggang..
daripade wat taik mate petang2, ade pekdahnye korang pegi la jalan2 pusing kolej ke, men teng2 ke, nek beskal ke.. kan bagus tuh.. aku selalu nampak apek2 joging depn kolej aku.. dorang da tue kot, tapi masih gagah lagi cergas dan tinggi staminanye.. abeh yang mude2 ni x terase tercabar dan tergugat ke?? x?? korang memg xde perasaan..

3rd, korang dapat elakkan stress..
maklumlah manusia zaman sekarang memang sentiase dibelenggu oleh banyak tekanan dan masalah.. so bile bersukan dan  bersenam, dapatla korang tenangkan otak, rileks2, hirup udara segar... nice..

4th, korang dapat beribadah. haa..  korang kan da sedie maklum solat 2 merupakan satu senaman.. daripada artikel yang aku bace, pergerakan solat yang diumpamakan seperti melakukan senaman ringan dan dibuktikan dapat meningkatkan tahap ketahanan badan serta menghindarkan risiko penyakit jantung, tekanan, kolestrol dan penyakit lain. so bagi sape2 yang telah memberi pelbagai alasan yang x berape nak munasabah untk mengelakkan bersukan, maka korang boleh la melakukan ibadah secare bersungguh2 utk menggantikan aktiviti senaman korang pada waktu petang uh..

act banyak lagi kelebihan besukan n bersenam ni.. atas diri korang je samada nak wat o tamau wat.. kan3... 


ni rumate aku.. kami sentiase bersukan..


ni pon rumate aku.. bersukan lagi.. thehehe.. bajet arr? ;p


TAPI KAN TAPI KAN... ape korang buat bile korang nak bersukan o bersenam,, tempat pulak xde? ataupon tempat itu diconquer  oleh sekumpulan manusie.. saket aty kan3.. haihh.. sabo jele... kami insan yang lemah.. redha2.. sampai cni je ler... daaa...

No comments:

Post a Comment