Blogger Layouts

Instagram : tirazairee

Wednesday, June 29, 2011

muntah pelbagai situasi


aku akan muntah bileeee......

   
situasi pertame- loya
sebab loya=>
-minum susu lam kuantiti yang banyak
-bau samthing yang kurang menyenangkan
-perut memulas tak tau sebab pe.. banyak caceng kowt.

situasi kedua- terlalu nerbes
sebab nerbes=>
- cuak nak pegi interview
- cuak nak masuk dewan exam
- cuak nak berhadapan ngan bakal mertua(bakal ye anak2)

situasi 3-terlalu eksaited
sebab eksaited=>
-semangat nak pegi melancong or camping or bersuke ria
-sepirit nak wat samting 
-ekstreme eksaited nak jumpe someone

situasi 3- pregnant
sebab pregnant => o.O
aku belom pregnant da. bakal.. hee

nak btawnye, skang ni, aku ase nak muntah.. dsebabkan situasi 3...
yang mane satu? salah satu..
har3..
babai

Sunday, June 26, 2011

bau bauan

bandaraya jb
gah betol namenye
bandar kedue terbesar wa cakap lu
bunyi cam gempak
gempak sangat ke?

so topik hari ni mesti r bekaitan ngan jb
nak lebih spesifik, danga bay..
ala tempat wat jom heboh 2.
dekat ngan singapura 2...
hebat kan3..

jom ah pegi jap
danga bay kan lawa..
jom la amek2 gambo due tige keping
wat masuk lam pesbuk

muke aku x yah cakap r
eksaited betol taim nak bukak pintu kete,
bile da kuar muke aku serte merte berubah
ade r cam muke orang kene sembelit 
asal begitu hodoh?

sebabnye bau2an sekeliling sangat menyayat hati
HANCCHHENGG GILOS,
lari jauh sket, mane taw x bau
still bau lagi
p lag jauh
pegh,, bau lagi la dodol

taw la perbuatan kaum mane kan
malas nak mention
sume tempat die nak siram ngan air bertoksik 2
jijik weyh....
mesti port lepak dorang malam2..
sabor je le..

pastu ade ag bau len
len dpd hanceng
bau ape eh
sniff2
tgk sekeliling
pergh, lampin budak
berterabor
tolonglah....
aku nak bernapas

haih.. ape nak jadi..
kedai sume tutop
umah limas pon da tutop
baru nak pose besimpuh tepi tangge..
bile la nak majukan balek tempat ni...
kamon laaa...


aku tengah tahan napas taim ni,,
nampak x perut aku kempis 2..
bhahaa.

ni nak balek tengganu nih..........
da la...
babai..





Wednesday, June 22, 2011

tutorial shawl

ape2?
igat aku nak wat tutorial pakai shawl ke
xde maknenye..
muke x cukop lawo lag der

banyak betol kan skang orang wat tutorial pakai shawl belit2
pusing pusing 7 8 kali
da cam antu bungkus pown ade
tapi antu bungkus kaennye kaler putih
dorang nyer berkaler2
meriah gitu

maka......
ade la yg memuji
ade la yg mengutuk
aku....
xnak komen ape2.
sebab aku pon bukan sempurna sangat
maseng2 da besar, pk2 sendiri la kan...

tapi aku nak komen gak r sket
(sedikit keling dctu)
sket je x banyak
bg sesape yg wat tutorial
tapi tunjuk leher
aku ase, cam x perlula kan...
shawl 2 fungsinye ape sebenarnye,
pastu tunjuk leher pulak..
kamon la rakan2..


kalo korang kartun aku x kesah
tapi korang manusie


btw, tad aku ade tgk satu tutorial nih
cun orangnye
tapi xde kaitan pon
nak katenye aku try la pakai macam yang beliau tunjuk tuh..
jadi wa cakap lu
(bangge)
tapi aku xkan pakai la kat luar
sebab muke bulat cam donat dctu..
huuu

sekian sahaje aku mencoret..
salam





Monday, June 20, 2011

tora fadu

seperti yang telah diberitahu
untuk menghabeskan cuti yang x panjang x pendek ni
daku telah membuat keputusan untuk menginap d rumah sahabat..
pakej 3 hari 2 malam...
termasuk gosip2 dan sesi luahan hati secara percuma..

hari kedue tora dan fadu bejalan jalan mencuci mate..

mustahil la kan merempit nek skuter.. x macho la bro.. 
kitorang rempit nek bas cosway link kaler kunin..
gambar di atas hiasan semata2..



nampak tak tulisan oren kecoklet cokletan kat atas uh.. insert the coin.. hoho
x salah kan mengkantoikan diri sendiri..
fadu still dengan pose comel beliau..




'opocot mak kaw trerlungkup,' kata fadu.
si tora pula,'haiyyakk!'..
 sungguh pantas sekali balingan tora sehingga kamera fon 2 mega pixel tidak 
dapat menyenap gamba tersebut dengan baik..
besar x langkauan kakiku.. beysela pelari pecut 50meter..


posing jap.
aku amek gambo kaw, kaw amek gambo aku..
2 je la yang mampu kan
name pon keluar bedue.. 
huuuu...


tgk rakan2.. fadu makan x habes... membaziak tol.. 
tgk aku, walaupon x licin, boleh dikatekan habes la kan... ey??




pulang sudah..
banyaknye shopping..
tapi asal beg plastik yg korang pegang lebey kurang same je..
fikir2kan.. haha.



aku da nak pulang.. pinjam rumah jap nak posing..
kaw pon nak jugak? 
ish...
erm... asal kaki bengkok semacam kak.. lol


aksi comel.. muahaha.. sile mengakuinye..




ari 2 ko dtg jb kite bli rantai.. kali ni kite bli baju kapel lak erk..
nak pakai kat luar x ley coz agak sendat..
nampak spare tire,
so, kite pakai wat tdo je la ye..


btw, fadu = fadwana
aku kan awek die, so name panggilan pon spesel la kan...


sekian saje ceritere kami.. daaaaaaaa

Sunday, June 19, 2011

RF98042

hohoihoihoi...
hari ni hari bapak..
aku x wish pown, sebab aku segan.. ;p
so untuk menunjukkan bahawesenye aku ingat bahwe hari ni adelah hari bapak,
aku pon wat chicken chop ptg tadi..
hebat kan3..
padahal goreng2, potong2 je, hoho..
aku tamaw la tunjuk cane ropenye.. 
rase dah sedap tapi hiasan kurang memberangsangkan..
(menyedapkan hati sendiri)



ni lah die bapakku...

semmat an.. heee
D.O.B-25/5/1963
no kp, RF98042
polis weyyy...
walaupon aku taw ramai yg dluar sane suke bebenor kutuk polis,
ape ku kesah...
polis seperti bapakku len.. 
x men rasuah2..
kalo x aku da ade kete merc 5 bijik tawuk...

i love my daddy.. he is my hero.. ;)
ketawa guling2 bapak aku kalo die bace.. huu


so kepade sume bapak2 di luar sane, daku ingin mengucapkan selamat hari bapak... (^^,)

Friday, June 17, 2011

ko ingat aku kesah? aku x kesah la bro...

tapi act aku kesah gak..
sob3..
perlukah aku begitu emo..
x perlu kot..

da esok nak g bp.. 
kite enjoy!
zzzzzzzzzzzzz............

Monday, June 13, 2011

akhirnye.. aku ditangkap

->tirah aku nak g jb
-owh bereh
->tirah aku dok jad r g. ad hal.
-owoh hari 2 bsungguh
->tirah aku jad g jb..
-plork doh..

dan hari ni mu sapa gok jb
huhu..

 conversation d atas adalah antara aku dan ketua puak jaiho
hanis bukan nama sebenar..
td ktorang kuar.. ngan akak die skali
dekat sparuh hari bjalan.. penat gak ah..

btw, ktorang tgk wayang..
citeeeee........
KL GANGSTER
bunyi cam gempak kan.. tapi.. haram...
si jainis r yg menyarankan cite ni.. 
-mu taw hari first bejootaa org g tgk cite ni..-
pecah panggung sampai berbunuh2 nak bli tiket
2 aku reke

ok
back to the point..
bagi aku cite 2 x best.. seyes x bes..
da byk sangat cite gangster berparut bertatu camtu.. 
bosan ahh...
siket ag nak tdo..
tapi mengingatkan dwet spuloh hengget yg telah aku korbankan..
ku gagahi jue...

ending die paleng aku x leh bla..
nak taw ayatnye ape?
-akhirnye aku ditangkap-
zzzzzzz...
boley ark kac ending best sket..
kamon la...

btw kitorang g karok gak..
beli 10 lagu free 3 lagu..
n tad bli 20 lagu so totalnye,, kire sendiri r erk..

b4 karok jaiho da siap beli fishermans friend..
gaye cam penyanyi mahsyur an..
ok sampai mase untuk beliau menyanyi....................
wallalweyy...
boleh tahan r.. siap ade getar2 kat ujong tuh...
nyanyi lagu anuar zain, hazami,... 
mantap ah 2 kan..
tapi kene practice ag laa...
coz ade yg tergelincir sket tad.. bhahaha..
btw, nice day.. thanks jainis

ni aku nak menghebahkan suare beliau di corong2 speaker laptop.. boley la masuk af.. tapi malangnye af da abes... mentor ok kot... 

video

k 2 je.. sekian


Saturday, June 11, 2011

aku jumpe makhluk

its holiday!!!!!
huu.. lambat kaw... orang len da abes cuti da..

hurm..disebabkan aku x pernah reti dan x mempunyai pengalaman nek ktm, so cuti kali ni aku suh fia aka piyah teman aku nek ktm, ke batu caves..
 ade ape dctu? dewa kuningkah?
eksyelly d sane rumah nenekku..
bukan dalam gua tersebut ye rakan2..
berdekatan dengannye...

okeyh.. dats not the point...
nak ceghitenyer, aku sgat terooja kerane... 
aku terjumpe ngan sorang makhluk kiut d kampong..
u wanna see that creature?

TADAAAA!!!!




comell gilaaaa kan budak ni... mata boolaat bersinar2 .. aku ciom bertubi2..  makhluk botak ni namenye.. ermm... najib? nafis? na... urm.. maaf saye lupe name awak.. tap 2 bukan penghalang... saye suke gila kat awak.. nape awak comeyl sangat hah?? hah?


ni awk dengan mama awak.. n same comel ngan mama awak juge.. ;p har5.. awak senyum.. saye taw awak suke saye.. heeeeee




ni awak dengan kawan mama awak.. muke kawan mama awak excited betol.. huu.. 




ni muke awak erm.. tgah bahagie kot.. makhluk ni sebenarnye bawah jagaan nenekku.. mak die keje.. 
sian awak..  





ni awak taim tdo.. saye ciom awak.. saye rase awak wat2 tdo.. 
sebab awak suke kan saye ciom awak? kan3




n lastly
.....................
..................
................
..............
............
..........
........
......
....
..
.
.


wooot2... nenek yang soh amek.. bukan saye nak sangat amek gambo awak ketika dalam situasi ni.. heee.. muke awak memang sesuwai betol.. cam kene amek gambo ngan paparazi.. ahhaha.. 


saye nak ciom awak lagi.. muah3... saye suke awak sebab awak x banyak nangis.. nangis pon kejap sebab lapor.. cepat2 saye bagi awak susu nitrogen bak kate nenek...
 lactogen la neekkk... lactogen..


btw, taim aku nek ktm ritu, ade sekumpulan manusie memekak cam ktm atok die punye.. lelaki blh tahan r. ni pompuan! ish... taw la coach perempuan.. tapi perluke begitu? perluke ke.. tangan da menggeletar nak kutuk korunk2 ni.. tapi xpe la.. tamau la malukan spesies sendirik...

pastu2... 
aku ade pegi batu cave tgk dewa kuning sebab fiya aka piyah nak hamek gambo gune kamera gabak.. kitorang panjat sampai ke atas wa cakap lu.. separuh panjat da lelah an.. 

pastu cube teke aku nampak ape? ceteke.ceteke..
aku nampak 
ORANG JUAL SOUVENIR N AIR TIN LAM FRIDGE  
hah! gempak sangat latuh?
gempak kot..
cu bayang..
 peniage 2 nak panjat tangge batu KES(bak kate piah) hari2 semate2 nak bukak kedai
n bayangkan pulak bile sume stok air tin da habes..
bayangkan..
aku tak sanggup dodol

soo... itu sahaje ceriteku bersame makhluk, ktm dan batu kes...sekian..




Wednesday, June 1, 2011

milk n susu

Hari ni satu haribulan jun.. haa.. korunk2 taw dok hari ni hari pe?
sudah semestinye...
ANNIVERSARY saye lar... kecaahhh..
haha.. xley bla.. no la..
hari ni... HARI SUSU SEDUNIA lor..
hebat kan aku taw.. ni pasal dengar fly fm pagi2 sambil bulat2 soalan chemist..

excited x ? x? aku pon x.. pasal aku x suke minum susu.. kalo minum susu ase loye seharian cam ngandung 3 bulan..  tapi susu krimer manis lam teh tarik aku mnum aw.. sedap kot..

ni antare bahan asasnye adalah deprbuat dpd susu.. arr..asal ayat cam keling? lantak p la...


cheese....


yoghurt  drinks


milk shake


n diz the special one! dadih.. hehe


banyak ag kot kalo nak list.. cam cokelat dairy milk, susu soya, susu unta, susu santan.. ey???

n korang mesti taw kan pe susu yang paleng teramat bagos kat dunie.. ala2.. malu nak sbut plak...
of coz susu cap gantung...
sehat, berkualiti tinggi, bersih, terjamin, bermutu sami.. n so on

siap ade kat negare mane tah, nak jual susu cap gantung ni.. ade donour tetap bagai... tapi dibangkang kerane ade orang kate penyakit boleh dibawa melalui air susu cap gantung tersebut..

n mane boleh jual sesuatu yang keluar dpd badan kite.. like, here a bottle of my sweat.. eheh (ayat dj fly)


pastu x clap aku susu kambeng adelah susu kedue terbagos kat dunie kot.. kot.. pasal 2 banyak produk berasaskan susu kambeng.. cam sabun susu kambeng, losyen, pencucui muke, bla3..
tapi aku harap korang janganlah berbau seperti kambeng kayh.. 


make sekian saje coret coretan untok ari ni.. esok exam chemist paper one.. aci men tembak2 n gune dadu x.?... huuu..
papai