Blogger Layouts

Instagram : tirazairee

Saturday, September 24, 2011

jangan menilai sesebuah buku dengan melihat kulitnya sahaja...

aku bukanlah nak bercakap pasal buku.. sebab aku bukan ulat buku.. aku manusie.... so aku nak bercakap pasal manusie(keling)... mmg btol la peribahase ni... kite xleh nilai seseorang 2 ngan tgk luarannye je, coz dalamannye, hatinye, jiwenye kite tak taw... Allah je yang taw.. tapi kebiasaannye macam 2 la kan...mat saleh kate ape? first impression?...haa..  g2la.. kalo ko pakai cam penyangak agak2 ade ke org kate ko imam masjid.. xde kan?erm....


skang aku nak kac due crite berkaitan ngan tajuk entri.. huuu


first story...
aku bosan n tensen duk kat kolej.. so jumaat baru ni aku balek umah... tenangkan jiwe... sampai kat terminal one seremban, aku ade pasan sorang mamat ni, macam rock.. rock kampong r.. seluar jeans jacket jeans, pakai rantai, rambut serabai2 sket, tapi x r burok gila... boley la pandang... gaye cam nak nek bas same ngan aku..


so bile pandang mamat cam 2 ape korang akan pk pasal die? mesti r pk mamat ni malam2 g rempit, men daun terup ngan membe2 bawah pokok jambu, isap rokok gudang garam cap siam.. bla3... xkan nak pk die p masjid jemaah suboh sampai isyak or tolong masak juadah berbuke untuk anak2 yatim lak an? an?


hmm.. maka aku abaikan die... tapi prasan la die duk kat seat blakang aku tapi belah satu lae... ok.. abaikan die... nak jadikkan cite bas 2 benti rehat la kat satu tempat ni,  kat area klape sawet hah... aku pon trun nak membuang ape yang patot.. toilet area klape sawet bukannye toilet cam kat rnr.. ade kipas sgale,,, paham2 la cane... so aku berdiri la kat luar tggu turn.. tetibe aku prasan mamat tadi 2 jalan menghala ke arah aku... toilet lelaki kat sblah la wey.. asal datang cni?


tetibe die hulur fon kat ak... eh.. aku tertinggal upenye.. baeknye awak..so suwit.. haha... see... sape suh pk bukan2 pasal die... kalo die jahat mesti r die letak fon uh lam poket die..amek hang..


next story...


aku de sorang kawan kat skolah lame dulu... die selalu becakap berkaitan ngan agame kat surau... kalo die bercerite mmg sume org suke dgar r sbb byk jokes...


aku pon x taw cane tibe2 leh terchat ngan die kat fb.. dah chat2 die mntak la no.. aku kac la... org baek 2.. maybe snang la kot ape2 hal.. membe kan...


tetibe die msj nak antar bende bukan2 kat aku... aku mengamuk r.. then die cakap gurau.. act die nak kac gambar hepi fathers day, boley r aku send kat bapak aku.. owh aku terclap anggap.. but then baru2 ni die msj aku lae.. kate nak anta gambo bukan2 lae.. aku taw die nak gurau.. so aku kate anta la.... tetibe kau die antor betol punye gambor x senonoh.. gile babas r mamat ni.. hangin doe aku.. seyes aku xkan kontek die lagi.. xpecaye weyh die mcm 2... sume org respek die kot.. nape die jad cam2? aku pon x pham.. manusie.. kalo hati da kene rasuk setan, mcm2 jadinye,,, nauzubillah


so konklusi cite ni.. jgan tgk org luaran je, hati die kite x taw ag baek ke burok... jgan terlalu percaye n jgan terlalu burok sangke.. ok 2 je... adioz

4 comments: