Blogger Layouts

Instagram : tirazairee

Sunday, December 11, 2011

Politik? Ape itu politik? Rasuah kah? Duet? UMNO? PAS? Lisa Surihani? Tett…

B4 ni aku anti betol bile terdengar, terbace, terlihat dan segale macam ter yg berkaitan ngan politik.. sume nye - ter-, coz aku same sekali xkan bercerite isu politik secare sengaje.. never.. mayb sebab aku masih bawah umo. X layak mengundi pon lagi hah..
Tapi act salah kot fahaman camtu.. jgn judge samting bile xde ilmu.. kalo nak cakap memang 5 hari 4 malam x cukop.. tapi blh kot renung sejenak n pk.. politik 2 ape ye maksudnye.. ce pk ce pk..

…………………..


Kenape bile dapat sesuatu kesenangan manusia susah sangat nak bersyukur, tapi bile susah mule nk tunding jari.. sume orang salah, die sorang betol.. y oh y.. x kan sebab satu manusia yang wat, sume skali kite nak salahkan.. adil ke macam g2?  bukak minda sket la kawan…

Aku x sokong or bangkang mane2 pihak.. blom masenye lagi.. tapi aku juge bukan budak2 yang x kesah ngan diri aku, keluarge aku, masyarakat n negare.. huh.. cam klaka la pulak.. tapi 2 lah hakikat.. jaoh lagi perjalanan ni hah.. siape tau ape yang akan jadi mase depan.. rancang,,, sume orang pon boleh.. nak pegi obersea, pastu nak sambung master, phd, dokter, cikgu, pakar mate, pakar gigi.. tp plis, bagi sape2 yang ade niat nak wat tunjuk prasaan, nak tunjuk hebat, nak tunjuk pandai, tlglah jgn punahkan  rancangan, impian n cite2 aku, cite2 kami.. plis.. aku merayu kot..

Sumpah aku xmampu nak hidup lam ketakutan cam kat palestin uh.. korang sanggup tgk mak korang mati depan mate? sanggup ko tgk baby rentung? Sanggup tgk darah bersepah2? Sanggup? Ok kalo sanggup ko try p sane 2 3.. ok la.. 1 hari la.. pastu balek mlaysia balek, then ko nak bwat hape, ha watla.. still nak keras kepale?.. haizz

Jgan dengar khabar angin yg x tau kesahihannya, jgn cepat melatah, jangan suke menyalahkan tanpa usul periksa, jgan bertindak tanpa akal.. plis don’t.. again.. aku merayu..

N.. n.. jgn pk sangat ape yang orang bagi kat kite, pk ape yang kite dah sumbangkan kat orang len..  okeyh.. 2 je kot..






I LOVE PEACE, (“,)V
challow..

No comments:

Post a Comment