Blogger Layouts

Instagram : tirazairee

Tuesday, December 13, 2011

y salt? y not sugar?

'aku yang makan garam dulu' kata orang tua2..

sampai skang aku heran. nape garam? nape bukan gula.. masak orang gune gule. nak wat air pon orang gune gule.. ade orang wat air letak garam? ade? ko sorang ah kot.. maka bagi aku gula lagi power kot.. kan2?

==================================


kenape kite kene hormat org tue..? seperti yang kite sume ketahui, dorang makan garam terlebih dahulu.. boleh terime..? yaya..

skang aku ade kat umah nenek.. nenek aku dah tua,, semestinyelahkan.. 

tips ketika anda bersama nenek:
~ketika bercakap, perkataan haruslah disebut satu persatu.
~perkataan juge perlu difahami.. 'yo gremma! wassap2! mis u damn much.. mmuaxx..'<== jangan!!
~ketika berjalan depan die, bongkokkan sket badan.
~jangan bergurau melebihi batasan. cth-menepuk blakang nenek sekuat hati kerana terlampau eksaited. ish3..
~taim makan, tlg cedokkan nasik serta lauk pauk untuk nenek.
~pimpin nenek ketika berjalan disekitar ibu kota dan desa.
~dan sebagainye ikut kewarasan akal..


act aku bosan doe duk kat kampung.. seb bek bwak p1.. kalo x malu cik dinding hari2 aku tatp wajah die...
tapi kasian gak wey kat nenekku.. kalo x die sensowang je duk kat umah ni hah.. ade la cucu die sorang jage, tapi pegi keje balek ptang.. tgahari makan sensowang.. sobs3(kesat air mate gune hujung ibu jari).. 

t aku da tue cane la erk.. maybe pagi2 g erobik.. tgahari lunch ngan membe2.. ptang gi men golf..  malam... g surau r dol. kubur memanggil2 tuh.. itulah nenek moden.. jangkaan sahaja..

so.. konklusinye.. sayangi nenek anda... tidak lupe juge datuk nyang dan segala warga emas di bumi ini.. kerana mereka jua anda hidup.. x ingat zaman merdeka dolu2? yaya.. out of topic.. daaaaa


dis is my nenek.. cine.. aku? hek3.. close enough...

daaaaaaaaaaaaaaaa.......

No comments:

Post a Comment