Blogger Layouts

Instagram : tirazairee

Monday, January 30, 2012

budak skolah rendah? dwet sratus..siket sgt 2..
budak sekolah menengah? juge seratus.. ergh.. mane cukop..
ibu tunggal? 5 ratus.. menarik..


kau budak kolej or u..? hambek voucher buku 2 ratus.. weehooo.. 


nak bli ape erk... buku rujukan sume da ade..  konfem 4 flet, or 15points or whatever untuk akhir sem..
so nak bwat ape ye bende alah 4 keping ni... haaaa... jual kat fb! x pon mudah.my! jual RM130 dah r... blh gak shopping baju kat sogo..
yeah! bijaknye aku..
derr.. bukan aku okey.. kau.. ha.. kaula...


ape la... orang da ksaik 2 gunela... punye banyak kedai buku n buku2 kat kedai buku tu, kau pegi jual 2 ape pasal... taim ni la nak bli buku mahal2 tanpa rase berat hati, keluh kesah, gundah gelana dan sebagainye.. x semestinye beli buku.. book store 2 kan ade macam2... pendrive, headphone, hard disk, dll.. barang free bos... enjoy it!


kau x payah cerite la pasal politik bagai, pru lah ape lah.. bla3... blh x org kac 2 bersyukur je.. siap blagak blh bli dgn dwet sendiri.. kemon la.. ko x nak bak cni kasi aku... aku blg tlg habeskan...


btw, aku dah abeskan 3 keping .. 1 keping blanje family di Pustaka Munirah, due keping aku habeskan di Popular T1 Seremban untuk beli
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
ini!ini! dan 



ini!





agak berpuas hati....dan bahagia... 


lagi satu keping, x taw lagi nak kayekan bookstore mane... hew3


maka kesimpulanya, jadilah insan yang bersyukur, dan jangan berlagak.. okeyh.. TATA

Monday, January 23, 2012

y you never bored?

men.. y u so obsess with soccer?


x bosan ke weyh? siap emo bagai.. cakap pempuan emo, same la jugak lelaki pon... sumpah x paham...


kalo pempuan obses ngan handbag, kasut, baju sume, logikla jugak, sebab untuk pakai sendiri.. tapi kalo obses ngan bola, dapat ape ye?


hooo... marah r 2.. skati kitew lew nak tulis ape.. wekss...

Sunday, January 15, 2012

penhijrahan besar besaran! omnomnom..

Tanggal 14 Januari 2012,  manusia2 Kolej Mara Seremban berpindah randah secara besar-besaran dengan penuh gilang gemilang dengan muka yang dihiasi manik2 peluh yag masin dan tangan yang menampakkan urat2 tua kebiru2an bercampur hijau…  -.-


Walaupon sume orang  bertungkus lumus mengangkat barang berhijrah dari blok ke blok dan dari kolej ke kolej, namun sebuah blok yang dihuni oleh pelajar senior lelaki tahun kedua terlepas dari seksaan ini.. sedang gadis2 yang lain sibuk mengangkat barang2 yaang melimpah ruah merentasi blok mereka, mereka hanya mendiamkan diri bersembunyi seperti tikus mondok di dalam tanah gersang.. lebih sunyi daripada hari2 biasa.. tiada kedengaran sebarang bunyi2an mahupun suara2 garau dari blok tersebut.. ohh.. sangat tidak berperikemanusiaan… di manakah sifat belas kasihanmu terhadap manusia wahai pelajar KMS lelaki tahun DUA.. ohh. Mungkin mereka sedang berjuang untuk mengahadapi A2 pada akhir sem ini.. khusnuzon  -oo-


X ngapelah.. barang sendiri angkat sendiri lah kan.. fine3… penat ouh… sakit pinggang, sakit kaki, sakit jiwa… aku tamau komen ape2 pasal bangunan asrama  yang mereka2 tinggalkan.. t ade plak yang x puas hati ajak gado.. tamau aku..


Maka aku mengelap,menyapu, dan mengemop dengan seikhlas hati.. ouh, aku tidak bersendirian, ditemani rumate yang sungguh bersemangat waja dan gigih mengindahkan bilik agar rupanya seakan2 bilik yang kami tinggalkan di Balqis..


Lepas ni bakal berpindah lagi untuk kali kedua.. kalau nasib x baik, untuk kali ketiga.. sebentar tadi tuan pengarah serta rakannya tidak segan silu bersama kami mengangkat beberapa plastik hitam berisi sampah sarap ke tepi pintu masuk bangunan. Xpe tuan pengarah, jangan rase bersalah.. kami tahu sumenya bukan di bawah kuasa tuan pengarah  bukan?.. kami faham situsai tuan(bajet baik).  kami memang suke berpindah randah begini.. menguatkan otot2, sendi2, dan juga ligamen.. terutama pelajar2 ib..nguehehe…
Btw, aku diberi amanah untuk menjaga harta peninggalan sementara tuan rumah berhijrah ke Beranang..




Ye dik,,, akak siram pokok berduri tersebut 5 hari sekali setiap kali lepas solat.. hoohoo… (tpooje)



Dan buku2 ini ditinggalkan bertujuan agar imanku sentiasa berada di tahap yang tinggi walaupon berada di tempat tempat orang.. omnomnom..

Da.. tu jeh.. salam.. baibai..


Monday, January 2, 2012

asal ler aty ni asek ase x sedap... suke pk bukan2... adeih.. byk dose le kot.,, hmmm


-----------------------------------------------------------------------



baru sebentar tadi nengok gambo amalina.. amalina mane? alor yg 17A SPM dolu2 2... haaa... yg 2.. musti ramai da tgk kan.. hot ouh.. da mcm jennifer lopeh.. hew3.. x mau ah kac link, pndai2 r carik sndiri....



okeyh, ape yg ingin diperkatakan dcni, jalan hidup, ditentukan oleh diri sendiri.. otak masing2 ade, pakai laa... wat ape simpan2.. cantik dah tuhan buat.. x reti2 nak hargai.. use it bro.. use it!(sis oso).. sume kan da mumaiyyiz, da boleh pk yg mane baik yang mane burok. even anda public figure, ataupon x dikenali langsung, cubelah,, jgn malukan diri sendiri n mak bapak.. cube ye rakan2...


suke gile ouh gambo niy


tapiiiii... jgn suke sangat nak mengate org.. cube cek diri.. telek2 sket muke.. tgk kain baju.. mane tau ade yg terkoyak ke.. kan... sometimes kite asyik nampak kesalahn orang lain je, sampai x nampak salah diri sendiri.. tgk2 balek,, upenye kite lagi terok kot.. walaupon secara zahirnye org x nampak, batin? da cek..? omnomnom...



justeru itu(skema).. cubelah baiki diri setiap hari ye... kesalahan 2 normal, tapi ingatkan diri supaye x wat lagi d mase2 akan datang..


azam taon baru aku xmo judge orang sesuka hati.. kamu pula? hee.. 



k.. 2 jew.. esok da balek kolej   T.T  babai p1 wimax.. walaupon ko lembap, aku sayang kaw.. huwhuwhuw..