Blogger Layouts

Instagram : tirazairee

Sunday, January 6, 2013

#sentap




kawan.. semua orang pon ada kawan. macam2 perangai.

yang paling aku x minat, kawan yang bila dia berjanji, tapi dia x tepati.

janji tu x semestinya seseorang tu sebut "aku berjanji bhawa...." . maksudku, dorang cakap, tapi dorang x buat. bengang x bengang.

sebagai contohnyalahkan, ada sorang kawan ni cakap, "weyh, pagi esok aku nak g umah ko, kita main masak sama2. kau beli la dulu bahan2, t aku nak gerak aku btaw."

then punyalah semangat kawan nak datang tu, pegi teros hah beli sayur kobis ngan carrot nk main masak2, mak ajak pegi makan nasik lemak warung kak senah pon ko x ikot. mandi pon lebih awal dari biasa, kawan nak datang punya pasal kan.

then tunggu punya tunggu punya tunggu, si kawan tu xda tanda2 nak datang pon. mesej tidak, apa tidak. at least kan, kalau x jadi datang, mesej la sepatah, bg alasan munasabah 2 3 perkataan. baru la kita ni x tertunggu2. elok2 boleh makan nasik lemak tadi, da terlepas. dah masuk tengahari barulah taw yang si kawan tu konfem x datang. itu pon bkan dia yg bagitau. naluri sendiri yang mengatakan begitu..  -.- bengang x bengang... haih...  masalahnya kita x paksa pon dia nk dtg, dia yg ckap nak dtg, lepastu senyap. apa dosa lahkan dapat kawan macam tu.

nak bagitaw, masuk kali ni da 3 kali org buat camni kat aku. seingat aku, aku xdak la kot buat org mcmtu. kalau x jadi pon at least aku bgtaw.

so kepada manusia yang ada kawan, silalah jangan buat kawan anda begitu. jagalah hati orang kalo anda nak org jaga hati anda. jangan selfish.

#sentap


No comments:

Post a Comment